Deze pelgrimstocht is volbracht. 15 sept 2015 - 31 okt 2015.

vrijdag 1 augustus 2014

De pelgrimsweg in Andalusia - Provincie Sevilla


Een eerste reisweg door de autonome regio Andalusia staat al op punt. Het betreft 4 etappes en het brengt me een goede 85 km dichter bij Santiago.

23 km Sevilla - Guillena
19 km Guillena - Castilblanco de los Arroyos
30 km Castilblanco de los Arroyos - Almaden de la Plata
15 km Almaden de la Plata - El Real de la Jara

Iets waar ik zeker mee rekening moet houden is het feit dat sommige Albergues vragen om op voorhand te reserveren. Ook dien je over een credencial te beschikken of je komt er niet. Dat laatste is nu geen probleem maar die reservatieplicht is een heel groot verschil met de Camino Frances. Daar stap je zo een Albergue binnen en als er plaats is kan je slapen en er wordt doorgaans voorrang verleend aan voetpelgrims.

Nu zal ik een strikte timing moeten volgen wil ik 's nachts een dak boven mijne kop hebben. Waar je ook aan inboet is je autonomie met die reservaties. Je kan ook niet afgaan op goed geluk voor de keuze van je logement. Maar ik ga dat nog eens goed napluizen. Misschien volstaat het al om een dag op voorhand te reserveren. Ik zie ook niet in hoe je dat allemaal pasklaar moet regelen.



In Frankrijk moest je ook wel daags voor je komst je aanmelden maar dat was geen probleem. Een telefoontje met de hospitalero van een plaatselijke pelgrimsgite en dat was opgelost.
Nu spreek ik geen letter Spaans dus ik hoop dat ze een mondje Frans of Engels verstaan. Zoniet zie ik me nog verplicht wat Spaans te leren. Een ex-collega leert Spaans. Misschien moet ik bij haar wel eens raad vragen.





De prijzen variëren zo tussen 'Donativo' en 15€ en dit met een gemiddelde van 10€ ongeveer. Overal wordt er wel een 'Desayuno' aangeboden. Dat is natuurlijk meegenomen maar winkeltjes of supermarkten om je verder te bevoorraden lijken onderweg eerder schaars te zijn.
We komen er wel achter. Dat maakt het eens zo spannend.

Geen opmerkingen: