Deze pelgrimstocht is volbracht. 15 sept 2015 - 31 okt 2015.

zaterdag 9 augustus 2014

De pelgrimsweg in Galicia / De Provincies Pontevedra en A Coruña - Camino Sanabrès

Eventjes uitgeblazen van het schrijven. Ondertussen wel niet stilgezeten en me wat nuttig gemaakt met wat opfrissingswerkjes aan mijn eigen albergue. 't Is terug netjes nu. Ondertussen even nagedacht over wat ik me terug moet aanschaffen. Kerstmis komt in zicht en het lijstje met kadootjes moet opgemaakt worden. Alleszins nog een flightbag maar met nog wat kadobonnen van de AS die ik nog heb liggen is dat zo gefikst. Een wandelhoed staat ook op het verlanglijstje. De vorige keer heb ik kwijtgespeeld op een bankje in Chartres. Het ziet er niet uit zo een hoedje maar het is wel practisch omdat die bij regen je kraag drooghoudt en bij felle zon je nek beschermd. Ne zwarte liefst deze keer. Een nieuwe stapbroek zou ook wel mogen. Degene die ik nu heb is gans versleten en er zit geen vorm meer in. Soms liggen er in de Lidl, erg goed en voor weinig geld. Nog een paar T-shirtjes en ik ben gesteld. 't Zal een heel kort lijstje worden.


Nog 2 provincies moet ik aanlopen waarvan Pontevedra zich met een blitsbezoekje zal tevreden moeten stellen. Welgeteld een wandelingetje van 19 km en ik sta aan de grens met A Coruña. Precies een serieuze omweg dat er gemaakt moet worden maar op een toerke van 19 km is dat helemaal geen probleem. De eindstreep komt reeds in zicht. Toch is het opletten want op de laatste etappe van Ourense naar Cea ga je van 150m naar een kleine 550m hoogte. In de aansluitende etappe naar Castro Dozon klim je er nog eens een 300 bij. We zitten daar dus duidelijk in de bergen. Mooi, ik verheug me er op.  
19,90 km Cea - Castro Dozon
  
Toch liggen de serieuze kleppers eerder in Ourense. Daar kom je in de laatste etappes van Puebla de Sanabria over Lubian naar A Gudiña toch enkele knapen tegen die vlot over de 1300m gaan. Op dus enkele uitschietertjes na gaat het in deze laatste etappes naar Santiago langzaamaan bergafwaarts naar een kleine 300m hoogte. 
Xxx    Cea - A Laxe
16,40 km A Laxe - Bandeira
17,10 km Bandeira - Outeiro
16,70 km Outeiro - Santiago




Wat een blog zo plezierig maakt is het onderdeeltje 'statistieken'. Je kan uiteraard niet zien wie je blog leest maar wel hoe dikwijls hij bekeken werd. Ondertussen ben ik eens gaan loeren op mijn vorige blog en de teller staat verdorie op 30745 views. Dat herinnert mij eraan dat ik verleden jaar tijdens mijn presentatie over de Camino Frances een vat had beloofd als ik boven de 30000 views zou raken. Ik zal het maar stilletjes houden. Maar belofte maakt schuld dus dat komt er nog wel eens van.


Met mijn huidige blog staat het tellerke al op 500 views. Bloglezers uit Rusland, de Filipijnen, Polen, UK, Australië enz. Ook raar is het grote aantal views vanuit de Verenigde Staten. Ik verdenk Uncle Sam ervan wat stiekem mee te loeren. Het feit dat ik de link op FB heb gepubliceerd zal er ook wel niet vreemd aan zijn. In alle geval is het plezierig om zo over de grenzen heen sommige mensen te amuseren met mijn schrijfsels. Ik beleef er heel wat plezier aan. Ook al is het nog een heel tijdje geduld oefenen vooraleer ik de vlieger opstap naar Sevilla :-).



Geen opmerkingen: