Deze pelgrimstocht is volbracht. 15 sept 2015 - 31 okt 2015.

donderdag 15 oktober 2015

29 CASTILIE en LEON/ZAMORA : Rionegro del Puente - Palacio de Sanabria




29 Naar Palacio de Sanabria 30 km ↑284m ↓178m






Eventjes mijn blog herlezen van gisteren. Van zo'n tablet krijg je echt rode boebelen in je nek. Die woordcorrector valt niet uit te schakelen, 't Zal wel aan mij liggen maar als ik even tijd vind dan corrigeer ik mijn pagina's. 't Ziet er soms niet uit.
Een heel sjieke wandeling. Zoiets van een 30 paaltjes. Ik zit nu op 1000 meter hoogte. Ik begin meer en meer parallellen te vinden met de tocht van Ed in het voorjaar. Deze morgen was het -2°C. In de middag gaat het nog naar 25°C. Nog altijd in korte broek 's morgens. Andere pelgrims ..... handschoenen, lange broek, dikke broek. Na een uurtje doorstappen moet je dat toch allemaal terug in je rugzak steken.

Het stuk tussen Rionegro en Puebla de Sanabria is een zwart stuk op de camino. Je vind nauwelijks slapen. Deze morgen in de herberg van Rionegro, deze was bijna vol. Ik schat zo een 30 pelgrims. Waar ze gebleven zijn, ik weet het niet maar velen zitten al in Puebla de Sanabria, een taxi brengt soms oplossing. Van de 30 ben ik er maar 6 tegengekomen onderweg. Gilles de Fransman heeft voor mij en den Al een plaatsje kunnen reserveren bij Señora Elena. Geen sinecure want een Spanjaard mocht niet reserveren en je vraagt al eens rap aan de eerste de beste jonge gast  om eens  te bellen in jouw plaats. Nouga, Señora Elena werkt in't zwart dus geen Spaanse risico's. Overigens een kraaknette hostel en een goeie privaat herberg. Lekker gegeten, allez je moet de lat niet te hoog leggen. 't Mens heeft haar best gedaan. Salade, biefsteak a volonte, een paar flessen rosewijn, druiven, vijgen. Onderweg had ik van een lieve madam een paar coeur de boeuf tomaten gekregen. Zulk een gewicht sleur je niet mee en die heb ik dan maar aan Señora Elena kado gedaan. Zeg, die lagen mee op de telloor deze avond.. Eten, slapen, ontbijt voor 28 Euro, waar vind je het goedkoper ?

Fabienne zal op 31 oktober in Santiago zijn. Ik ga niet met haar meewandelen vanaf Ourense, te gecompliceerd haar schema. Op 31 oktober zou ik haar toch graag willen treffen in Santiago nadat ik Finisterre heb bezocht.
Morgen een klein stukje naar Puebla de Sanabria. Het wordt een day off
Ik ben moe. Uiterlijk zie je het niet maar de vermoeidheid slaat zich onderhuids op en cumuleert. Gil onze stapper die voortreffelijk werk levert bij het vrijhouden van slaapplaatsen ..... als het mogelijk is .... begint ook al het profitariaat van de touregrinos te herkennen. Autobus nemen en verder. Ik stop voor vandaag, mijn karretje ligt vol. Fotokes , even geen wifi nu. Morgen mss terg. Goodnight, wiegen moet je me echt nu niet doen.










Geen opmerkingen: