Deze pelgrimstocht is volbracht. 15 sept 2015 - 31 okt 2015.

dinsdag 27 oktober 2015

40 GALICIA/A CORUNA : Santiago de Compostela - Negreira

40 Naar Negreira 22 km ↑561m ↓656m








Een heel desolaat gevoel toen ik vanmorgen vertrok vanuit Santiago. Moeilijk te omschrijven, 't is net of ik pas aan mijn Camino begin. Alle vrienden, nu vrienden kan je het niet noemen maar toch mensen waarmee je een band hebt opgebouwd, moet je even achterlaten. Ik zit nu in een herberg in Negreiro en opnieuw dienen er zich nieuwe ontmoetingen aan. Aan het tafeltje in de herberg waar ik mijn blog tik zit Zanda, een jong meisje uit Litouwen, Sofie al even jong uit Denemarken en Nelson uit Brazilië. 't Klikt al goed. Ik mocht al direct meedrinken met hen. Zien er toffe jonge mensen uit. Zo blijft je jong hé :-). Ik heb een zakje jappekes mee op tafel gelegd.
Smerige dag vandaag. Regen en regen. Geen stortbuien maar toch genoeg om er doornat van te worden. Arlette was al ongerust. Vanuit de bus op weg naar Lyon stuurde ze me al een smske of ik niet te nat was geworden. Vandemorgen was het weeral bleiten toen ik vertrok ocharme toch dat mens.
Terug hetzelfde scenario, geen winkels, bars gedurende 30 km dus het worden nu 3 lange supertrippen met veel hoogtemeters. Maar we zijn het ondertussen al gewoon. Daarna is het liedje uit. Met het weekend van Allerheiligen en Allerzielen rijden er geen bussen dus moet ik 3 dagen in Santiago rondhangen. Den Al zal al wel toegekomen zijn in Santiago. Kan ik er nog eens een pintje mee gaan drinken. Van bier gesproken, Estrella 1906 mag er best wel zijn. Ik ben er bijna zeker van dat hij één van de dagen aan mijn deur staat. Al houdt van bier, hij stond er zelfs mee in de douche. Daarstraks al in slaap gevallen, was moe. Daarjuist nog een pizza gaan eten en die ligt op mijn maag. Ik ga slapen nu. Beetje kort mijn blog maar ik ga het hier bij houden.








Geen opmerkingen: