Deze pelgrimstocht is volbracht. 15 sept 2015 - 31 okt 2015.

donderdag 1 oktober 2015

15 EXTRAMADURA/CACERES : Cañaveral - Galisteo





15 Naar Galisteo 35km ↑590m ↓322m






De maand is om en we stappen verder. Gisterenavond een beetje gegeten in het restaurant van de Hostel. Ik moet beslist naar iets anders uitkijken want het eten dat je hier krijgt, ik ga niet zeggen dat het slecht is, het doet me terug denken aan mijnen troep. Daar was het nog net iets gevarieerder. Varkensvlees in alle maten en formaten, frieten idem dito en salade en tomaten wat hier op de kaart staat als ensalada. Ik heb gegeten maar variatie vind je hier niet. Part of de Camino is het. Maar het feit dat je maar eerst rond 8 die vettige kost kunt eten zorgt ervoor dat je de hele avond met een zwaar gevoel in je maag moet rondlopen. Morgen gaan ze me niet meer hebben liggen. Ik vind er wel iets op.


Goed geslapen deze nacht. Als een roos. Om 9 jur was de zandman al langsgekomen. Vroeg eruit ook. Om half zeven ging de wekker. Na een goed ontbijtje, dat moet gezegd, marche en avant naar Galisteo. Wat een wandeling moest worden van 28 km, droog gewogen, werd er een van 35. De officiële pelgrimsweg werd in Grimaldo afgesloten door de landeigenaar die niet meer wilde dat er nog pelgrims over zijn landgoed liepen. Dat kostte me dus een omweg langs Riolobos van 7 km om in Galisteo te geraken. Erger was het hersteld met Gillis, de Fransman, die het verbod aan zijn laars lapte en door de eigendom liep. Hij moest door water waden tot aan zijn ellebogen, over hekken kruipen en door weiden lopen waar stieren werden geweid voor de stierengevechten. Hij was al vroeg in de herberg. Toffe tiep, hij heeft nog 4 Fransmannen weggejaagd die met de auto aan het pelgrimeren waren om ons een slaapplaatsje te kunnen verzekeren.  Maar het eerste deel tot in Grimaldo was prachtig wandelen. Adembenemende vergezichten, 600 hoogtemeters over het hele traject, mooie zonsopgang, nu overwegend groene vegetatie in een sterk heuvelen landschap. De mysterieuze mauve-blauwe bloemetjes heb ik eindelijk kunnen duiden, het is wilde saffraan. Het 2de deel was langs de baan wat me op het einde weeral een serieus paar zere voeten heeft opgeleverd. Echt zwaar weeral. Charlie den Ier had serieuze blaren en zat door zijn kader. Arlette de Française had een blaar op jaar hiel waar je de zesdaagse kon oprijden. Al, onze yankee heeft zijn zijn spieren blauw gemasseerd met gerief uit mijn mysterieus potteke. Morgen een dag off. Dan loop ik naar Carcobossa. Een goeie 12 km. Een zeker madam Elena is een begrip in de pelgrimswereld. Daar wil ik mee kennismaken

Tot morgen. Ik moet stekskes onder mijn ogen steken. Moe .... 't was weeral de moeite. Fotokes voor morgen, geen wifi.

Link foto's : https://picasaweb.google.com/109627923401358950080/0930galisteo?authuser=0&feat=directlink

2 opmerkingen:

Linda zei

Hola Juanito! Spijtig van je omweg door diene hombre loco! In Riolobos hebben wij, 2 jr geleden, gelogeerd in camping Las Catalinas, een superverblijfke, we dachten aan een chaletke op ne camping (met onze Bobbie kunnen we, zeker in Spanje, niet makkelijk in een gewoon hotel terecht), maar neen, we kregen in het hoofdgebouw een groot appartement toegewezen, met balkon en zicht op patio. Eten was er supergoedkoop en heel lekker. Spijtig dat dat nog te ver van uw eindbestemming was.
Ik ben benieuwd wat ge uit uwen hoed gaat toveren voor uw avondeten, ne goeie teaser als afsluiter :)
Doe da nog goed, ge bent goed bezig ondanks de pijnlijke pootjes, besitos Linda & Luc

walter bechhols zei

Hey Jan, vanaf vandaag ben ik een trouwe volger van je blog ( 't was er nog niet van gekomen ). Wij vonden onze reis naar Zuid-Afrika vermoeiend maar dit is niets vergeleken met jouw pelgrimstocht ( blaren op ons gat van in de bus te zitten ). Ik stuur je nog een mailtje met nieuws over de fossielen ( niet zo best ). Hou je sterk maatje !!!.